Przy poszukiwaniu idealnego biura do wynajęcia w Krakowie warto zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii. W tym wpisie będziemy analizować kwestię lokalizacji.
Lokalizacja
Gdy zapytają Państwo eksperta w dziedzinie nieruchomości o trzy czynniki, którymi należy kierować się przy wyborze nieruchomości (wynajmie lub zakupie) niewątpliwie usłyszą Państwo, że to „po pierwsze, lokalizacja, po drugie, lokalizacja i wreszcie po trzecie, lokalizacja!”. Pomimo, że brzmi to jak oczywistość, jest to podstawowy aspekt, na który powinniśmy zwrócić uwagę.
Lokalizacja to po pierwsze wizytówka firmy. Dobra lokalizacja to lokalizacja dogodna, centralna w danym mieście, znajdująca się w pobliżu sieci przystanków autobusowych, tramwajowych, z dogodnym dojazdem do dworca PKP i PKS oraz połączona w sposób komfortowy z drogami wylotowymi z miasta oraz z lotniskiem. Gdy siedziba firmy mieści się w takim miejscu, dodaje to jej prestiżu. Sprawia, że jest postrzegana przez kontrahentów jako partner znaczący, budzący zaufanie oraz taki, z którym warto prowadzić interesy.
Ostatnio mówi się coraz więcej o rynku pracownika czyli sytuacji, w której firmy muszą przyłożyć więcej starań niż kilka lat temu do rekrutacji aby znaleźć odpowiednich kandydatów na pracowników, ponieważ na rynku jest ich deficyt. Dobra lokalizacja będzie zatem kluczową kartą przetargową przy wygrywaniu na tym polu. Gdy potencjalny pracownik ma do wyboru kilka stanowisk pracy w firmach o podobnym profilu to poza oczywistym czynnikiem wysokości pensji, będzie zwracał uwagę na lokalizację biura. Pracownicy nie chcą spędzać czasu dojeżdżając do pracy długo i niedogodnie. Cenią sobie pracę w firmach zlokalizowanych centralnie i/lub w pobliżu ich miejsca zamieszkania. Coraz więcej młodych ludzi dojeżdża na rowerze. Kluczowym zagadnieniem będzie więc odległość do miejsca pracy oraz rozbudowana infrastruktura w postaci ścieżek rowerowych. Lokalizacja w pobliżu centrum miasta będzie miała jeszcze jedną przewagę nad innymi: młodzi ludzie chcą korzystać swobodnie z atrakcji kulturalnych i gastronomicznych, jakie oferuje miasto Kraków. Czy nie przyjemnie po pracy spotkać się ze znajomymi przy kawie czy lampce wina w jednej z kawiarni przy Rynku Głównym lub przejść się na koncert czy do teatru zaraz po pracy?
Lokalizacja jest również kluczowym aspektem dla zarządu firmy. Zagraniczne zarządy firm wizytując polskie oddziały firm zwracają uwagę na wygodny dojazd do dworca/lotniska. Polscy prezesi podróżując po kraju i za granicę również cenią sobie luksus dojazdu na pociąg czy na samolot w przeciągu kilkunastu minut z siedziby firmy.
Dobra lokalizacja to codzienne oszczędzanie czasu przez pracowników firmy. Ta oszczędność związana jest z jeszcze jednym aspektem- ekologią: gdy siedziba firmy zlokalizowana jest centralnie istnieje większe prawdopodobieństwo, że pracownicy będą dojeżdżać do pracy tramwajem/autobusem czy rowerem.
Wszystkie nasze nieruchomości to obiekty doskonale zlokalizowane na mapie Krakowa. Kamienice przy ul. Basztowej i Karmelickiej znajdują się kilka minut od Rynku Głównego i od Dworca PKP/PKS. Centrum Biurowe Herbewo oraz Regent Office to budynki w centrum, ale bliżej tras wylotowych, tuż przy głównej arterii – al. Słowackiego.