Jak oszacować, ile m2 rzeczywiście potrzebuje moja firma?

Potrzebny metraż zależy przede wszystkim od przewidywanej liczby pracowników. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej na każdego pracownika przypadać ma minimum 2 m2 wolnej powierzchni podłogi oraz 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia. Warto  pomyśleć o małym zapasie na rozwój. Standardem w biurach są  strefy kawowe (a często i kuchnie) oraz strefy relaksu dla pracowników. Warto przeanalizować potrzebę posiadania recepcji i strefy dla klientów, jeśli możemy spodziewać się ich odwiedzin. Część firm potrzebuje własnych sal konferencyjnych czy tzw. budek do rozmów, które zapewniają komfort rozmówcy, a hałas nie rozprasza pracowników będących w pobliżu. Wszystkie te czynniki mają znaczenie przy szacowaniu powierzchni biura.

Czy mam możliwość zmieniania wystroju powierzchni biurowej? Na przykład koloru ścian?

Zmiany aranżacyjne i kolorystyczne są zazwyczaj możliwe. Standardowo zasady wprowadzania takich zmian opisują regulaminy budynków lub zapisy umów najmu. Wystrój zależy od polityki firmy najemcy. Jest ustalany przez 2 strony: najemcę i wynajmującego.

Czy jest miejsce, aby zaparkować samochód?

Regent Office

Dostępność i koszt miejsc parkingowych w budynku i/lub jego okolicy to jeden z ważniejszych czynników determinujących atrakcyjność ofert najmu. Najemcy zwracają również uwagę na dostępność miejsc rowerowych.

Biurowcem, który oferuje 100 miejsc dla rowerów jest Regent Office w Krakowie: https://www.herbewo.krakow.pl/nasze-budynki/pradnicka-regent-office/

Czy w budynku mam dostęp do internetu?

Standardowo w budynku można spodziewać się obecności minimum jednego operatora. Niektórzy administratorzy oferują najemcom możliwość wyboru spośród kilku operatorów.

Czy jest w budynku miejsce, gdzie mogę umieścić logo firmy, aby Klienci mogli do mnie trafić?

Przeważnie można liczyć na miejsce na umieszczenie tablicy przy wejściu do budynku i w jego holu. Niektórzy administratorzy proponują także małe tabliczki przy przyciskach windowych.

Czy w budynku dostępne są punkty usługowe lub gastronomiczne, a jeśli nie, to czy dostępne są one w pobliżu?

O znaczeniu udogodnień i infrastruktury usługowej pisaliśmy już w punkcie pierwszym.

Najczęściej zadawane pytania przy wynajmie biura – część pierwsza

Zobacz też: